• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,74%38 597,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,93
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,74%38 597,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,93
  • 15.06.16, 12:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina panus teedesse ületab lääneriike kahekordselt

USAs ja Lääne-Euroopas investeeritakse teedesse oluliselt vähem kui Hiinas, seda hoolimata suurenevast vajadusest kvaliteetsema infrastruktuuri järele.
Hiina investeerib ohtralt teedesse.
  • Hiina investeerib ohtralt teedesse.
  • Foto: EPA
Värskest McKinsey Instituudi uuringust selgub, et teedesse investeerimine on kümnes suure majanduskasvuga Lääne-Euroopa ja Põhja-Ameerika riigis märkimisväärselt vähenenud, samas kui Hiina panustab sellega oma majandusse kõige rohkem. „Hiina kulutab teedele rohkem kui Põhja-Ameerika ja Lääne-Euroopa kokku,“ seisab täna avaldatud uuringus.
Majandusteadlaste hinnangul on praegu teedeehituseks hea aeg, sest riigid saavad madalate baasintressimäärade tõttu soodsalt laenu võtta.
Oma investeeringuid infrastruktuuri riikliku SKP suhtes on suurendanud näiteks Jaapan, Saksamaa, Prantsusmaa, Kanada, Türgi, Lõuna-Aafrika Vabariik ja Hiina. Seejuures on Hiina panustatavad summad võrreldes teiste riikidega ligi kaks korda suuremad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raporti järgi on oma teedeehituse unarusse jätnud aga näiteks Suurbritannia, Itaalia, Austraalia, aga ka Lõuna-Korea. Nimetatud riikide teedeehitusele tehtud kulutuste osakaal sisemajanduse koguproduktist on ajavahemikul 2008-2015 vähenenud.
Uuringus soovitatakse teede finantseerimiseks maksustada tarbimist teemaksude kogumisega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele